03 August 2006

Bila Dhamir Menjerit....bahagian 2

jiwa aku marah. mahu sahaja aku lemparkan semua ni. tapi aku juga sedih. tapi Allah ada. Allah sudah punya persoalan dan jawapannya. jauh lama sebelum aku diciptakan lagi. ..

8. Di antara manusia ada yang mengatakan: "Kami beriman kepada Allah dan hari kemudian," pada hal mereka itu Sesungguhnya bukan orang-orang yang beriman.

9. Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka Hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sedar.
10. Dalam hati mereka ada penyakit, lalu ditambah Allah penyakitnya; dan bagi mereka siksa yang pedih, disebabkan mereka berdusta.
11. Dan bila dikatakan kepada mereka:"Janganlah kamu membuat kerosakan di muka bumi". mereka menjawab: "Sesungguhnya kami orang-orang yang mengadakan perbaikan."
12. Ingatlah, Sesungguhnya mereka Itulah orang-orang yang membuat kerosakan, tetapi mereka tidak sedar.
13. Apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang lain Telah beriman." mereka menjawab: "Akan berimankah kami sebagaimana orang-orang yang bodoh itu Telah beriman?" Ingatlah, Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh; tetapi mereka tidak tahu.
14. Dan bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang beriman, mereka mengatakan: "Kami Telah beriman". dan bila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka mengatakan: "Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berolok-olok."
15. Allah akan (membalas) olok-olokan mereka dan membiarkan mereka terombang-ambing dalam kesesatan mereka
(Al Baqarah: 8-15)

wahai hati-hati yang telah, sedang diperingat dan akan terus diingatkan untuk datang dekat menuju Tuhanmu, berhati-hatilah agar langkahmu tak terjerumus dalam selut kemunafikan. lebih bahaya bila kau rasa kau betul. bila kau rasa kau sedang menuju tuhanmu. bila kau rasa kau telah memutuskan tali-tali jahiliyyah dari dirimu. tapi sebenarnya kau sedang menuju tuhan bernama kemunafiqan dan memutuskan tali-tali keredhaan tuhanmu.

wahai hati, mengapa langkah mu masih lemah? sedang kau tahu jalan dihadapanmu terbentang terus. berlarilah. laju dan deras. cepat dan pantas. tinggalkan dunia kepura-puraan. tinggalkan keseronokan hujah dan pendirianmu. leraikan ikatan riddah dan riak dilehermu. sedarlah. tentera Allah berjalan terus melaluimu. samaada kau ikut atau tidak, mereka akan berlalu. jauh meninggalkan mu. dengan tenang menuju Al Khaliq pencipta aku, kau dan mereka.

tolong....jangan lagi jadi munafiq. cukuplah fitnah yang terlalu besar terlempar kepada agama ini. jangan bawa lagi fitnah.

tolong...

ya Allah, ampunkan aku dan mereka yang aku sayangi, selamatkan kami dari fitnah. kami ini hina dina tanpa kurniamu yang satu ini.

6 comments: