04 July 2006

kerja yang ada lebih banyak dari masa yang ada

terlalu busy lately. xsempat nak update blog. banyak yang dalam kepale ni nak ditulis. tapi terhad oleh kerja dan masa. xpe. insyaAllah akan diusahakan. tapi sempat gak aku mengulas dengan kritis (baca: mengkondem) tulisan Sayuti Omar dalam mesia-arini. buku die ni la antara buku politik yang mula2 aku baca disaat buku2 rujukan PMR aku mase tu pon aku xabes bace lg. (Sumpah dan Airmata Reformis Bangsa). klik le kalo nak bace.

nantikan:
reform the repormist (bg orang celik politik sket).
apa aku fikir pasal Anwar.
soklan balas aku kat Anwar.

Semalam dapat tahu wan aku (nenek saya) masuk hospital sebab sakit cholecystitis. mak aku jaga kat hospital KP skarang. doakan dia sembuh

2 comments:

  1. Anonymous2:54 PM

    Nak tumpang sat.. tolong post benda ni leh? macam best..

    England punyai ramai peminat
    Tetapi mereka kecewa awal pagi Ahad
    Setelah Rooney kena red card
    Beckham pula digantikan minit ke 64
    Tiga sepakan penalti Ricardo dapat selamat
    Tak masuk penalti Gerrard dan Lampard
    Kemaraan England berjaya Portugal sekat
    Nak buat macam mana bola itu bulat

    Brazil pun keluar dari Piala Dunia
    Senyap sekejap tarian samba
    Zainudin Zaidan bukan sebarang tua
    Tak dapat ditandingi Kaka dan Gilberto Silva
    Henry sepak masuk gol separuh masa kedua
    Manakala tendangan Ronaldo tersasar belaka
    Habis peminat Brazil marah kat Carlos Alberto Pareira

    Amboi amboi rancak sungguh sembang bola
    Sehingga kita terlupa dan juga leka
    Rakyat Palestin diserang hebat Israel durjana
    Bedilan demi bedilan ke atas Semenanjung Gaza
    Israel nak hapuskan Palestin dari peta dunia
    Rakyat Israel 2 juta Arab ada 200 juta
    Tapi 200 juta tak bisa buat apa-apa
    Apa yang kita nak jawab kat Allah Azzawajalla
    Kenapa kita biarkan saudara kita disiksa
    Kenapa kita tidak mempunyai perasaan apa-apa
    Kenapa kita sangggup berjaga malam tengok bola
    Dan tidak sanggup bangun malam memohon doa
    Doa supaya Allah beri kekuatan kepada kita
    Membantu segala apa yang kita terdaya
    Berjihad dijalan Allah dengan jiwa dan harta
    Dan doa yang penting ialah selamatkan alAqsa
    Salah satu masjid yang dekat dengan sanubari kita.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:43 AM

    pemain bola: makan bola, sepak bola, tido bola
    org Palestin: makan peluru, baling batu, tido berdarah
    kite: makan byk, tgk tv (ngadap komputer), tido nenyak
    semua nakkan Syurga ALLAH, tapi siapa yg akan Dipilih? Nantikan jawapan atau bg jawapan sekarang?

    ReplyDelete